Главное о кейсе
6,400 people received recommendations from Pandora’s chatbot
14 000 products were offered by the chatbot
4% was the conversion to offline sales of promotional codes sent through the chatbot
___________________
6 400 человека получили рекомендации от бота Pandora
14 000 товаров было предложено ботом
4% составила конверсия в offline-продажи по промокодам, отправленным через бота
Бизнес-задача и ее решение
ENG | We decided to solve this problem by moving the conversation with the male audience into personal correspondence with Pandora’s chatbot. Just before the gender holidays we launched the chatbot in VK, which gave the most accurate recommendations for guys:
1) The guy sent a link to the profile of the girl
2) The bot collected all possible information from her page, including: activities on the page, subscriptions and interests. The chatbot bot analyzed keywords and the level of extraversion or introversion of the girl.
3) Based on the analysis, the chatbot issued recommendations:
- What to gift?
- How to present the gift in the most creative way?
The chatbot also sent a promo code to use in Pandora stores.
The main outcomes of the campaign are:
1 - positive ROI, the campaign payback
2 - we not only collected the mailing list, but also the information about the couples: who dated who. Now Pandora’s mailing campaign could be more targeted, the brand can remind you about the birthday of your beloved one and offer an individual promo codes with the discount.
_____________________
РУС | Мы решили преодолеть эту проблему переместив общение с мужчинами в личную переписку с ботом Pandora. В преддверии гендерных праздников мы запустили бота ВКонтакте, который выдавал максимально точные рекомендации для парней:
1) Мужчина отправлял ссылку на профиль женщины
2) Бот собирал всю возможную информацию с ее страницы (активность в ленте, ее подписки и интересы) и анализировал ее по ключевым словам и уровню экстраверсии или интроверсии девушки.
3) На основании анализа бот выдавал рекомендации:
- Что подарить ?
- Как креативно преподнести подарок?
4) В заключении бот отправлял промокод на покупку в магазине Pandora.
Основными итогами работы бота было:
1 - положительный ROI, акция полностью окупилась.
2 - мы не только собрали базу пользователей для рассылки, но и построили пары людей: мужчина + женщина. Теперь рассылка Pandora может носить точечный характер, бренд может напоминать о дне рождения любимой и предлагать индивидуальную скидку по промокоду.
Прочая информация о кейсе
ENG | Pandora effectively communicates with female audience, howether has difficulties in reaching male audience. CTR of the banners with Pandora Key Visual, even with the large word "Discount" on them is extremely low.
___________________
РУС | Коммуникация бренда Pandora очень хорошо работает с женской аудиторией, однако совсем не считывается мужчинами. CTR по баннерам c Key Visual от Pandora даже при наличии крупного слова «Скидка» – крайне низкий.