Крупнейшая digital-премия в Европе

Сайт RBK.money

Заказчик: RBK.money
Исполнитель: BeaversBrothers
Share
Сайт RBK.money

Главное о кейсе

Precisely on schedule, the RBK.money team received a new website which conveys the company’s updated positioning and innovative approach to product creation.

The redesign succeeded in attracting clients’ attention to the brand. Since the launch of the new website, traffic has grown by 35% and keeps increasing.

/////

Команда RBK.money получила новый корпоративный сайт, который отражает позиционирование бренда и рассказывает о продукте.

Редизайн привлек внимание клиентов. После запуска нового сайта трафик вырос на 35 % и продолжает увеличиваться.

Бизнес-задача и ее решение

RBK.money is an international payment platform for for all online business types. The company underwent a full overhaul in 2018. A particular focus was placed on innovations which enable payments to be made easily, quickly, and safely from anywhere in the world.

Objectives: creating a website that would reflect the company’s updated style and strategy.

We created a vibrant, bright website with a user-friendly interface. The key message of the updated RBK.money portal is convenience, technological sophistication, and speed. On the very first page we tell users that the payment system can be quickly and easily integrated into any online business.

The website was designed to accommodate different types of users: potential clients, partners, and employees. In order to make the website convenient for all of them, we created a user stories map at the design stage. This enabled us to display the required message on each page and enhance it with visual images.

During the website design, special focus was placed on illustrations with a «levitating» effect. This idea came about from the insight that a payment system is a portal between business and consumers anywhere in the world. We expressed this idea using multi-layered character animation with seamlessly connected video cycles.

We optimized the layout in order to achieve maximal loading speeds for pages with animated objects. Our developers implemented a dynamic script import system to ensure that only those scripts needed at the present moment are loaded. The result is that the user is able to open the page almost instantaneously, in spite of the large number of scripts, styles, and animations.

We succeeded in moving away from stereotypical ideas about financial organizations, implementing a complex website animation, and explaining the advantages of the updated payment platform in easy-to-understand language.

/////

RBK.money — международная платежная платформа. Компания провела в 2018 году обновление, которое коснулось команды, позиционирования бренда и усовершенствования продукта.

Задача: создать сайт, который соответствует новому стилю и стратегии компании.

Мы сделали яркий сайт с многослойными анимациями и дружелюбным интерфейсом. В дизайне отразили особенности обновленной платежной платформы — удобство и высокую скорость внедрения в любой бизнес.

Сайт RBK.money стал основным каналом взаимодействия бренда с аудиторией. Его посещают потенциальные клиенты, партнеры и сотрудники компании. Чтобы страницы сайта соответствовали запросам аудитории, на этапе проектирования мы составили карту пользовательских сценариев.

В дизайне сделали акцент на сюжетных иллюстрациях. Идеи для сюжетов взяли из инсайта: платежная система — портал между бизнесом и потребителем в любой точке мира. Иллюстрации даже в статичном состоянии создают эффект движения. Мы усилили его с помощью многослойной персонажной анимации, которая воспроизводится без стыковок.

Мы добились максимальной скорости загрузки сайта. Оптимизировали верстку и использовали динамичный импорт скриптов. Страницы открываются для первого взаимодействия за 1,6–1,9 секунды.

Прочая информация о кейсе

Website for the RBK.money international payment system: design, animated illustrations, and page layout.

/////

Сайт для международной платежной системы RBK.money: дизайн, анимированные иллюстрации и верстка страниц.

Скриншоты

Share
Серебро
• Лучшая b2b-кампания
Tagline Awards 2019

Дата запуска

28 декабря 2018 года

Авторы

Александр Устинов, Ольга Карлышева, Алексей Коваленко, Максим Щановский, Никита Вяткин, Елена Карпова, Андрей Тюменцев, Кирилл Филонов, Вероника Лушникова

Номинации

Сайты → Корпоративный сайт
Сайты → Банки, финансы и страхование
Сайты → Промосайт / лендинг
Сайты → B2b-проект
Кампании / креатив → B2b-проект
Совершенное исполнение (Craft) → Лучший дизайн
Совершенное исполнение (Craft) → Иллюстрация
Совершенное исполнение (Craft) → Интерактив / анимация

Ссылки

rbk.money