Главное о кейсе
Ёмкость клуба 2500 карт в год. За первые три месяца со старта паблика получили 639 заявок на карту в ЛС паблика. И это без учета звонков и визитов в клуб.
За первые три недели работы получили более 1000 подписчиков. Через полгода после запуска количество подписчиков превысило 4500 человек. Количество уникальных посетителей паблика больше пяти тысяч в месяц. Более 2000 просмотров каждого промовидео тренеров (без рекламы роликов).
Через три месяца после запуска помогли перевести отдел продаж на проактивную работу — сообщения в ЛС каждому новому подписчику с предложением подробнее рассказать про клуб и подсказать по типам членства.
На текущий момент по замерам клиента более 70% продаж происходит через паблик в ВК.
==========
The club capacity is 2500 cards a year. In the first 3 months we received 639 requests for club cards in direct messages of public page. And this number doesn't include the phone calls and visits.
In the first 3 weeks the number of subscribers exceeded to 1000. After half a year from the start the number of subscribers exceeded to 4500 persons. The number of the unique visitors of public page is over 5000 persons a month. Every videoclip is watched more than 2000 times without any extra promotion.
Three months after the start we helped to make them work proactive. Now they suggest every new subscriber to tell more about the club and membership.
At the moment about 70% of sales are made via public page in VK according to out client's statistics
Бизнес-задача и ее решение
Клуб открывался без предпродаж (нестандартная для фитнеса схема). Ценовой сегмент выше среднего, в радиусе 3 км находится ещё 6 конкурирующих клубов. За две недели до открытия клуба была поставлена задача запустить группу и построить систему продаж карт через соцсети.
Аналитика.
Мы проанализировали паблики лучших клубов города и крупнейших фитнес-сетей страны. Сгруппировали их контент, оценили вовлеченность подписчиков и на основании этих данных составили контент-план для Высшей лиги.
В паблике делаем упор на уникальный контент (без репостов, скопированных мотивационных картинок и однотипных шуток). Видео от тренеров, фото из зала, фото с групповых занятий, описание услуг и инфраструктуры клуба.
Реклама.
Все таргеты по жителям Орла.
Ретаргетинг на вступление в группу по посетившим лендинг клуба. Таргеты по интересам (интересующимся кроссфитом рекламируем кроссфит-зону, интересующимся единоборствами — бойцовскую). Таргеты по конкурирующим клубам на вступление к группу. Таргеты по похудательным группам (диеты недостаточно — тренируйся, чтобы быть красивой). Геотаргетинг по живущим недалеко от клуба.
В настоящее время мы занимаемся ведением паблика (написание постов, работа с возражениями в комментариях) и рекламой. Текущая вовлеченность в паблике — 1,5%.
==========
The club was opening without pre-sales which is not usual for the fitness industry. The price segment is above average, and there are about 6 rival clubs within the radius of 3 kilometers.
Two weeks before the opening we got the task to make public page in VK and build the sales system through the social network.
Analytics.
We analyzed public pages of the best clubs in the city and the largest chains in Russia. Then we grouped their content, measured engagement and and made the content plan for the Major League using this data.
We'd focused on the unique content without using reposts, copied motivation pics or stupid jokes. We mainly used the coaches' videoclips, photos from club and group classes, information about club infrastructure and services.
Ads.
All ads were set on the city residents.
We used the following ads.
Retargeting. Suggestion to join the public page was shown to everybody who had visited landing page.
Ads on interest. We showed our crossfit zone ad to those who were interested in crossfit according to their subscriptions. We showed our fight zone to the ones who were interested in fighting. Etc.
Ads on rivals. We suggested everyone who was subscribed to rivals pages to subscribe to our page.
Dieting. Everyone from the city who was subscribed to some dieting public pages got a suggestion to join us (diet is not enough — work hard to be beautiful in the best club).
Geo ads. It was shown to the people who live near the club (about 3 km).
We are working on generating content, talking with clients in comments and advertising. Current engagement rate of the page is 1.5%
Прочая информация о кейсе
Продвижение фитнес-клуба Высшая лига во ВКонтакте. По результатам полугода работы ВК стал основным каналом продаж карт клуба (более 70% продаж сделано через соцсети).
==========
Promotion for The Major League fitness club in VK. After half a year of hardworking VK became the main sales channel. About 70% of club cards were sold via this social network.
Скриншоты