Все вышеперечисленные цели и KPI были достигнуты. Более подробно узнать, как мы решали поставленные задачи, с какими трудностями сталкивались и каких результатов добились, можно, посмотрев видео, а также прочитав полную версию нашего кейса по прикрепленной ссылке.
All of the above goals and KPIs have been reached. To learn more about how we solved the tasks, what challenges we met and what results we achieved, you can by watching the video, as well as by reading the full version of our case study via the attached link.
Бизнес-задача и ее решение
Стратегической задачей проекта стал вывод Age of Z на российский рынок.
KPI:
1. Минимум 6 000 установок в день.
2. Retention Rate не ниже 18 % на 2–ой день.
Loyal User Rate не ниже 15% на 2–ой день.
3. CTR – больше 1%.
CR – от 18 до 20%.
The main strategic goal was to successfully penetrate the Russian market.
KPI:
1. 6 000 daily installs.
2. Retention Rate Day 2 > 18%.
Loyal User Rate Day 2 > 15%.
3. CTR — about 1%.
CR — from 18 to 20%.
Данный кейс расскажет о ходе рекламной кампании для мобильной игры Age Of Z,
в которую удалось привлечь 5 000 000 пользователей в России, странах СНГ, и Европе благодаря команде Adsup.
This case illustrates how the top new mobile game Age of Z entered markets of Russia, CIS, and Europe and scaled market reach and popularity of the game there with the help of Adsup agency. As a result of our work 5 000 000 of users were acquired in the game.
Скриншоты
Видео
Комментарий заказчика
AOZ project was the first time for me to do promotion in Russia. At first time I did the test for so many media sources, but Adsup is the only one I’ve chosen. And for now Adsup is in the list of my strategic partner, I like cooperating with them. To do the right traffic for us, for me, is surely hard job, because you always need to take care about more aspects than just the game, such as the volume, retention, the payment.
Of course, I always tell my friend and my colleagues about Adsup, who can help me buy the traffic in Russia, and the quality of the gamers is very very good. Now, we have 3 teams that are promoted by Adsup. I’m very grateful to Adsup.
Руководитель отдела медиа-баинга: Камил Балтаев
Руководитель отдела продаж: Андрей Ольхин
Креативный директор: Екатерина Лукьянова
Аккаунт-менеджер: Ирина Горбунова
Авторы: Ирина Горбунова, Евгения Дьяченко, Камил Балтаев, Екатерина Лукьянова
Перевод текста: Артем Ковчик
Дизайнер: Марк Гущев