Главное о кейсе
- we got 10 000 videos from our viewers
- we aired 18 integrations and those integrations made 35% of overall spring budget
Бизнес-задача и ее решение
The spring of 2020 — a unique time for TV: TV views got high because of quarantine and there is a sponsorship loss due to the economic crisis. So the main goal is to be as effective as you can. We found a way not just to be as effective as we were - we managed to increase the income!
We offered our viewers to support each other and show us how they entertain themselves during the quarantine and then we would air those videos! This simple yet chip in production format attracted the advertisers. So we gave the market an innovative advertising format for integration in those strange times.
Весна 2020 года была уникальным временем для ТВ. Количество зрителей увеличилось из-за самоизоляции, но количество рекламных интеграций уменьшилось из-за экономических трудностей. Поэтому главной целью было стать максимально эффективными. Но мы нашли способ не просто стать эффективными, нам даже удалось увеличить прибыль.
Мы предложили зрителям поддержать друг друга и показать, как они развлекают тебя во время самоизоляции. И показали эти видео в эфире Пятницы! Этот простой и дешевый формат привлек рекламодателей. И мы показали рынку инновационный рекламный формат для интеграций.
Прочая информация о кейсе
Quarantinees — short videos from our viewers about self-isolation! This simple UGC format turned out to be an effective and innovative advertising instrument for sponsor integrations during the quarantine period.
Каратинки — это короткие видео от пользователей о том, как они проводят время в самоизоляции. Этот простой вид UGC неожиданно стал эффективным и инновационным инструментов для спонсорских интеграций во время карантина.