Крупнейшая digital-премия в Европе

«Пацанки». Детективный квест с QR-кодами и телефонными звонками!

Заказчик: «Пятница!»
Исполнитель: «Пятница!»
Share
«Пацанки». Детективный квест с QR-кодами и телефонными звонками!

Главное о кейсе

The main goal was to wow the viewers and connect the audience to the product – we got 1.5 million uniquw QR-code scans and the ladette to lady share was 168% above average channel share

Бизнес-задача и ее решение

Ladette to lade is the most popular show among young audience. Fans always want to meet their favorite contestants so we gave them a chance – a phone call from one of their favorite girls! Also such a campaign ruins the wall between TV and the audience and connect the viewers to the product.
We wanted to spread our quest everywhere so we made a tv promo, in digital we announce the quest and fans made the promo for us – they spread this information everywhere in social! We got a real BOOM!

Прочая информация о кейсе

We created a quest and connected qr-codes with phone calls from TV show contestants and a chat-bot. We put this qr-codes everywhere: On Air, Off-Air and on Social Media. This 360 campaign pays off with stunning result – ladette to lady 168% above average channel share.
Share
Золото
• Лучшая кампания для медиа / СМИ
Tagline Awards 2019
Бронза
• Лучшая интегрированная рекламная кампания
• Лучший чат-бот
Tagline Awards 2019

Дата запуска

22 августа 2019 года

Авторы

дизайнеры: Виктория Шелест, Акимова Вера
креативный продюсер диджитал: Николай Шамаев
креативный директор дидижтал: Конторова Дарья
Маркетинг директор: Гладченко Артемий
руководитель эфирной графики: Крохин Алексей
дизайнер эфирной графики: Мовенко Елена
программист: Берков Андрей

Номинации

Кампании / креатив → Интегрированные рекламные кампании (360° digital)
Кампании / креатив → Медиа и СМИ
Интегрированные digital-проекты
AI-технологии и чат-боты

Ссылки

drive.google.com