За три флайта мы получили 13 891 374 показов контента, 235 674 реакций и 2 792 327 уникальных пользователей, что является прекрасным результатом для нас и для клиента.
• KPI по флайту №1: план по показам выполнен на 149,5%, по реакциям — на 170,5%.
• KPI по флайту №2: план по показам выполнен на 128,1%, по реакциям — на 195,9%.
• KPI по флайту №3: план по показам выполнен на 121,1% и по реакциям на 124,3%.
________________________________________________________________________________
In three flights we received 13,891,374 content impressions, 235,674 reactions and 2,792,327 unique users, which is a great result for us and for the client.
• KPI for flight No. 1: 149.5% of the plan was fulfilled in terms of impressions and 170.5% in terms of reactions.
• KPI for flight No. 2: 128.1% of the plan was fulfilled in terms of impressions and 195.9% in terms of reactions.
• KPI for Flight No. 3: 121.1% of the plan was fulfilled in terms of impressions and 124.3% in terms of reactions.
Бизнес-задача и ее решение
Перед брендом стояла глобальная задача — стать частью гастрономической культуры России и находиться в поле зрения гастроэнтузиастов в Москве и Санкт-Петербурге.
Для ее достижения креативная команда Deasign запустила серию контентных спецпроектов в соцсетях, героями которых стали:
1. Шеф-повара известных ресторанов с развитыми соцсетями (от 10 тыс. подписчиков).
2. Сомелье из московской винотеки Wine Depo.
3. Шеф-повара из ресторанов Мишлен.
Кампания включила три флайта:
№1 Тапас-культура и бистрономия.
№2 Фудперинг как искусство гастрономических сочетаний.
№3 Быстрые рецепты от шефов Мишлен к праздничному столу.
• Сентябрьский флайт о тапас-культуре и бистрономии вышел в формате продуктовых постов и рецептов от шефов. Мы рассказали о теории домашней бистрономии и как ее применять на практике с деликатесами Casademont.
• Флайт на октябрь-ноябрь был сделан совместно с московской винотекой Wine Depo, винными блогерами и гастро-аккаунтами. Мы сняли видео о фудпейринге, опубликовали посты-карточки с лучшими гастрономическими сочетаниями и провели дегустацию испанских вин и деликатесов Casademont в Депо.
• В декабрьском флайте «Кулинарное REELS-шоу» шеф-повара ресторанов Мишлен показали, как быстро и просто приготовить блюдо уровня Мишлен с деликатесами Casademont.
Как это было, рассказали в видеокейсе:
________________________________________________________________________________
The brand had the global task of becoming the part of Russia’s gastronomic culture and being in the field of view of gastronomic enthusiasts in Moscow and Saint Petersburg.
To achieve this, Deasign’s creative team launched a series of content special projects on social media, featuring the heroes:
1. Chefs from acclaimed restaurants with strong social media accounts (10,000 or more followers).
2. Sommeliers from a wine bar Wine Depo in Moscow.
3. Chefs from Michelin-starred restaurants.
The campaign included three flights:
No. 1 Tapas culture and bistronomy.
No. 2 Food pairing as the art of gastronomic combinations.
No. 3 Quick recipes from the Michelin chefs for the holiday table.
• September’s flight about tapas culture and bistronomy came in the format of food posts and recipes from the chefs. We talked about the theory of homemade bistronomy and how to put it into practice with Casademont delicacies.
• Flight for October-November was made in collaboration with Moscow wine bar Wine Depo, wine bloggers and gastronomical accounts. We made a video about foodpairing, published single-image posts with the best gastronomic combinations and held a tasting of the Spanish wines and Casademont delicacies at the Depo.
• In December’s Culinary REELS Show flight, chefs from Michelin restaurants showed how to make a quick and easy Michelin-level dish with Casademont delicacies.
We showed this in the video case study:
Прочая информация о кейсе
Серия гастрономических спецпроектов в аккаунте @casademont.online с шефами, сомелье и лидерами мнений о бренде Casademont и его позиционировании в мире гастрокультуры.
Креаторы Deasign привлекли звездных шефов, гастроблогеров и целевые медиа, чтобы рассказать об аутентичных испанских деликатесах в России. Проект отлично вписался в глобальный инфоповод с презентацией первого гида Мишлен в Москве.
Сентябрь-декабрь 2021
________________________________________________________________________________
A series of gastronomic special projects on the @casademont.online account featuring chefs, sommeliers and opinion leaders about the Casademont brand and its positioning in the world of gastronomic culture.
Deasign’s creators brought in celebrity chefs, gastronomic bloggers, and target media to talk about authentic Spanish delicacies in Russia. The project fitted in perfectly into the global newsbreak with the presentation of the first Michelin Guide in Moscow.
September-December 2021
Скриншоты
Видео
Tweet
Share
Share
Бронза
• Лучший брендированный канал / спецпроект
Tagline Awards 2022
Дата запуска
7 сентября 2021 года
Авторы
Кирилл Несин
Мария Мотовилова
Анастасия Марченко
Иван Сафонов
Анастасия Шибалкина