Главное о кейсе
● C марта 2021 по сентябрь 2021 в приложении Venn app зарегистрировалось 11 000 пользователей — при условии, что реклама была запущена с ограниченным бюджетом. Большинство пользователей пришли по “сарафанному радио” и через поисковики.
● Примерно 40% от всех пользователей — это MAU, уникальные пользователи.
● Активные пользователи в среднем проводят в приложении 7 минут в день.
На данный момент приложение рассчитано только на англоязычную аудиторию, но уже доступно для скачивания по всему миру — приложением пользуются в США и Европе. Основными пользователи по-прежнему остаются норвежцы. В планах компании расширить географию присутствия и перевести приложение на несколько языков. _______________________________________________________________________
● Over the period from March 2021 to September 2021 Venn app gained 11 000 users, provided that marketing campaigns were launched within the limited budget. We got the majority of users through word-of-mouth recommendations and search engines.
● Approximately 40% of all users are MAUs, unique users.
● Active users spend an average of 7 minutes a day in the app.
At the moment the app is intended for the English-speaking audience only, but it is already available for downloading worldwide. The app is popular in the United States and Europe. The primary users are still Norwegians. The company plans to grow its global footprint and make the app available in several languages.
Бизнес-задача и ее решение
Разработчики и аналитики e-legion подключились к уже запущенному проекту для создания бэкенда, новой архитектуры и функциональности. Основной целью было выпустить MVP-версию приложения Venn app в Google Play и App Store в сжатые сроки — до католического Рождества 2020 года — с ограниченным бюджетом в 320 000$. Благодаря слаженной работе обеих команд цель была реализована в срок.
Решения:
● Доступ к полному функционалу доступен после авторизации по номеру телефона, без регистрации — пользователь может просматривать профили других участников в гостевом режиме
● Разработан сервис аутентификации пользователя. Это помогло сделать прозрачный вход для анонимных пользователей с последующей регистрацией через смс (ОТР).
● Создан калькулятор совместимости пользователей на основе заполненных профилей. Можно посмотреть в личной карточке, по каким критериям есть совпадения и какое расстояние друг до друга.
● Ценности и предпочтения пользователя представлены в виде кинетических шаров/пузырей с отображением процента совпадения по тапу.
● Разработана логика взаимодействия пользователя с приложением и навигации в нем (свайп карточек по аналогии с Tinder, наджи, сообщения и пр.).
● У пользователей появилась возможность отправлять наджи и лайки.
● Создана галерея фотографий пользователя с возможностью предобработки (поворот/обрезка) при добавлении с устройства или с помощью камеры.
● Интегрирована библиотека для обмена личными сообщениями и gif-анимациями.
● Добавлены push-уведомления о появлении нового друга, наджа, сообщения.
● Добавлено отображение текущей или выбранной гео пользователя — настройка гео влияет на подбор профилей, которые показываются в рекомендациях.
● Появилась возможность заблокировать пользователя или пожаловаться на него.
● Создана серверная часть для реализации всей описанной функциональности, рассчитанная на расширяемость и высокую нагрузку.
_______________________________________________________________________
Developers and analysts of e-legion joined the already launched project to create the app backend, new architecture and functionality. The major purpose was to release a MVP-version of the Venn app on Google Play and App Store in a very short time — before Catholic Christmas 2020 and within the limited budget of $320,000. Thanks to the concerted actions taken by both teams, the goal was reached on time.
● Application is available in a guest mode, which means that it is possible to view user profiles without having an account. Once authorized through a mobile device, a user gets access to the full app functionality.
● We developed a user authentication service. It helped to make a transparent login for anonymous users with an opportunity of further registration via sms-messages (OTPs).
● We created a user compatibility calculator based on the completed profile forms. Any user may view another user’s personal profile to find out certain matches with regard to specific criteria and approximate distance to each other.
● Values and preferences of a user are given in bubble charts. By tapping those charts you can see a certain percentage of compatibility with another user.
● Users can take advantage of good interaction logic and navigation features (swipeable cards inspired by Tinder, nudges, messages, etc.)
● Users now can send nudges and likes.
● Photo gallery has been updated. Before a user is ready to add a photo from his phone photo gallery or by using a camera, there is an option of photo preprocessing (rotating/cropping).
● We integrated a library, which means that a user can share personal messages as well as gif-animations with friends.
● Push notifications on important events, such as a new friend, a new nudge/message, etc.
● We added a feature that allows users to display their current or selected geolocation. Geolocation settings affect the selection of profiles shown to a user in recommendations.
● It is now possible to block a user or submit a complaint against a user.
● We worked out a server part to implement the described functionality features, so that the system could be scalable and stable - meant for a large number of users.
Прочая информация о кейсе
Осенью 2019 года команда e-legion начала работать над норвежским мобильным приложением Venn app. Cервис помогает находить единомышленников и объединять людей на основе общих интересов, ценностей и предпочтений по всему миру. Идея создания мобильного приложения для поиска новых друзей с помощью искусственного интеллекта принадлежит Джасперу Алгаарду, основателю Friendr AS.
_______________________________________________________________________
In autumn 2019 e-legion team started collaborating with a Norwegian customer Friendr AS on Venn mobile app development. The objective of the app is to help find like-minded people as well as connect individuals based on common interests, values and preferences across the globe. The idea of creating such a sort of mobile application using artificial intelligence belongs to Jesper Algaard, the founder of Friendr AS.
Скриншоты
Комментарий заказчика
In my opinion e-legion is a serious and professional development company, with focus on high quality and with an eye for details. Easy to communicate with, and not afraid to communicate their views, even when it means that we are wrong. I can only give e-legion my highest recommendations.