Подавайте работы до 11 сентября (ср)11 500 Р,
с 12 сентября (чт)15 000 Р
Церемония награждения
6 декабря 2024
Крупнейшая digital-премия в Европе

«Наше Море»

Заказчик: «Блокнот Анапа»
Исполнитель: Grape
Share
«Наше Море»

Главное о кейсе

9 mln total reach
2km of coast was cleaned
x3 website visitors

Бизнес-задача и ее решение

Objective: to draw attention to the problem of pollution of the Black Sea and its coasts. Call on to locals and tourists to be more attentive to the environment.

Idea: we created a new sea food brand and put it in on shelves of supermarkets in Anapa, a coastal city. However, instead of actual food we put rubbish caught in the sea off the coast in Anapa. A sea cocktail of tins, Black sea mix of plastic bottles, cigarette stubs as sea bulls and a seafood salad with plastic bags – all this could be found on the shelves in shops during the campaign which ended with a city-wide community work day. We created the design of the package using the most frequent rubbish found in sea – plastic bottles, cups and bags, cigarette stubs and tins. This rubbish was put through a linocut after being colored with typographic colors. Final images were photoshopped and used in the packaging.

Прочая информация о кейсе

To show what impact irresponsible attitude towards environment can have on our lives, we created the first ever seafood created by humans. It is made of rubbish that was caught in the Black Sea.

Скриншоты

Видео

Share
Серебро
• Лучшая PR-кампания
Tagline Awards 2019
Бронза
• Лучшая промоактивация
• Лучший социальный проект
Tagline Awards 2019

Дата запуска

18 марта 2019 года

Ориентировочный бюджет

5 750 ₽

Авторы

POSSIBLE GROUP
CCO — Vlad Sitnikov
Creative Director — Artem Filimonov
Creative — Marat Arutyunov, Yuri Altufiev, Mikhail Sinelshchikov, Nikol Antonyan
Producers — Valeria Mamaeva, Ksenia Boyarkina
Designers — Igor Smirnov, Fedor Nozdrin
Motion Designer — Andrey Geraskin
Colorist — Dmitry Litvinov

SUPREMATIKA
Art Director — Vladimir Lifanov
Designer — Anastasia Ashukina
Motion Designer — Evgenia Maksimova

Номинации

Кампании / креатив → Промоактивации
Кампании / креатив → PR-кампания
Кампании / креатив → Социальные проекты
Совершенное исполнение (Craft) → Лучший дизайн

Ссылки

vimeo.com
Крупнейший digital-конкурс в Европе
Подавайте работы до 11 сентября (ср)11 500 Р,
с 12 сентября (чт)15 000 Р
Подать работу Выбрать номинации Рекламные опции