Главное о кейсе
Создание медийных площадок Новосибирского зоопарка, которые позволили регулярно доносить актуальные новости, а также создавать новые рекламные возможности для привлечения партнеров и спонсоров.
KPI: рост подписчиков сообщества ВКонтакте 8353,
средний ежемесячный охват сообщества рост с 5000 до 40000,
рост подписчиков аккаунт Instagram 24882.
Achievements in communications:
Establishment of media platforms of Novosibirsk zoo that allowed to regularly communication hot news and create new advertising opportunities to attract partners and sponsors.
KPI:
Vk.com community audience growth 8353.
average monthly coverage growth from 5000 to 40000.
Instagram audience growth 24882.
Бизнес-задача и ее решение
Задачи:
- позиционирование социальных медиа как источника официальной информации;
- обеспечение коммуникации целевых аудиторий на площадках.
Решение:
1) Разработана контент-стратегия в основе которой лежит стимулирование подписчиков делиться с нами любительскими снимками. Для реализации стратегии мы начали публиковать собственные профессиональные фотосессии животных и указывать авторов фотографий.
2) Стратегия наполнения сообщества позволила практически отказаться от платного продвижения сообщества прирастали естественным способом.
3) Сообщество зоопарка ВКонтакте (оно стало одним из 5 подобных в Новосибирске) получило официальную верификацию.
Реализованные инфоповоды:
Спонсоры орангутанга Бату пришли в гости с подарками. Видео где орангутан Бату прячется от проблем стало вирусном и получило бесплатные размещения в нескольких СМИ: «Комсомольская правда», NGS.
https://www.nsk.kp.ru/online/news/2718704/
2) Участие Новосибирского зоопарка в мировом флэшмобе #CuteAnimalTweetOff Поддержка в СМИ:
http://www.wday.ru/stil-zhizny/vibor-redakcii/vsemirnyiy-fleshmob-milotyi-50-samyih-ocharovatelnyih-pitomtsev-zooparkov/
http://news.ngs.ru/more/50250851/
https://rg.ru/2017/01/27/reg-sibfo/novosibirskij-zoopark-
prisoedinilsia-k-mirovomu-fleshmobu-miloty.html
http://www.mk.ru/photo/gallery/11944-195013.html
Objectives of the project were:
- Presenting social media as a source of official information;
- Providing means of communication for target audience within these platforms.
Project implementation:
- We developed a content strategy based on native publications – we started posing our own professional photos of animals, which encouraged subscribes to share their pictures.
- As a result of accurate implementation of the content strategy, we practically didn’t have to use target advertising, the audience grew naturally.
- We verified the community in
Vk.com (it became one of 5 similar ones in Novosibirsk).
We created 3 communities in
Vk.com, Facebook and Instagram to accomplish the following goals:
- Timely notification of the zoo’s audience about news and events;
- Maintaining the image of the Novosibirsk zoo as one of the main symbols of the city and the region;
- Increasing the number of primary visits and returning clients.
Objectives of the project were:
- Presenting social media as a source of official information;
- Providing means of communication for target audience within these platforms.
Project implementation:
First of all we developed a content strategy based on native publications – we started posing our own professional photos of animals, which encouraged subscribes to share their pictures. Main categories: “Novosibirsk Zoo News”, “Animal World”, “Our Animals”, “Wildlife Photos”, “User Publications” and “Like for Color”.
Besides that, a post from the zoos community was set as the example of a native publication in the official presentation in
Vk.com with a manual on generating content for communities.
Secondly, as a result of accurate implementation of the content strategy, we practically didn’t have to use target advertising, the audience grew naturally. The only thing we did was promote posts about contests within the community.
Thirdly, we verified the community in
Vk.com (it became one of 5 similar ones in Novosibirsk) and got rid of fake accounts in Instagram thanks to legal help from Facebook.
Then we generated info-events together with the zoo’s PR expert and later broadcasted them in official communities.
Some examples:
1. Sponsors of orangutan Batu came with presents. Media support:
https://www.nsk.kp.ru/online/news/2718704/.
2. Participation of Novosibirsk zoo in a global flashmob #CuteAnimalTweetOff Media support:
http://www.wday.ru/stil-zhizny/vibor-red
Прочая информация о кейсе
Описание проекта
Новосибирский зоопарк - крупнейший зоопарк России, занимающий площадь 62 гектара и содержащий
1 000 особей и 756 видов животных. Более 350 видов занесены в Международную красную книгу.
Достижения Новосибирского зоопарка:
- 9 место среди лучших зоопарков в Европе;
- 18 место в топе лучших зоопарков мира;
- участник федерального проекта «Россия-10»;
- финалист проекта «Семь чудес России»
Ретроспектива
На момент старта работы в числе коммуникационных площадок зоопарка был только сайт. Очевидно, что его было
недостаточно для информационной поддержки жизни зоопарка. Плюс, сайт не мог стать площадкой для общения посетителей.
Novosibirsk zoo is the largest zoo in Russia. It occupies 62 hectares and comprises 11 000 specimen of 756 species of animals. More than 350 species are included in the IUCN Red List.
Achievements of Novosibirsk zoo:
- 9th best zoo in Europe;
- 18 best zoo in the world;
- Participant of the “Russia-10” national project;
- Finalist of the “Seven Wonders of Russia” project.
Retrospect
When the work started, the zoo only had a website as a communications platform. It was evident, that only this particular tool was not sufficient for information support of the zoo. Besides, the website couldn’t become a platform for communication between visitors.
Текущая доступность работы
https://drive.google.com/file/d/1NufwQ-1hMsPZCsmzdFL9mIhgwZbT3CnG/view
Скриншоты