Главное о кейсе
Нет возможности раскрывать коммерческую тайну банка.
Бизнес-задача и ее решение
“Tochka” Bank has an affiliate (“bring a friend”) program allowing you and your referral for receiving bonuses from the bank. This way all three parties get their benefits. We had a goal of increasing the customer base of the “Tochka” Bank.
We started with considering why people recommend brands at all. First of all, people recommend unique goods and services. Also people recommend brands expecting to receive considerable bonuses from them inspiring customers to “sell” a product or a service down the line. Alternatively, brands can get recommended if they ask about it.
The Bank was not ready to give out BMW cars for recommendations, so we had to cross out the second option. What comes to being unique, “Tochka”’s customer service is astonishing and we are in no position to educate them in this field. So, we decided to stick to the third variant and ask “Tochka”’s customers to recommend the Bank to their friends.
__
У «Точки» есть реферальная программа (принцип «приведи друга»), которая подразумевает, что, если по вашей рекомендации в банк пришел новый клиент, то и вы и ваш знакомый получают бонусы. Таким образом, выигрывают все три стороны. Перед нами стояла задача придумать решение, которое расширит клиентскую базу «Точки».
Мы начали размышлять, почему люди вообще рекомендуют те или иные бренды. Во-первых, если это что-то уникальное. Во-вторых, если это сулит серьезные бонусы, за которые тебе самому хочется продать продукт или услугу. В-третьих, когда бренд просит об этом.
Так как банк не готов давать за рекомендации каждому по «BMW», второй вариант мы отсеяли. Что касается уникальности — «Точка» классно обслуживает клиента и обучение сервису – не наш профиль. Поэтому мы решили играть на третьем поле и попросить клиентов банка порекомендовать «Точку» друзьям.
Прочая информация о кейсе
The project “Hey, Andrey!” is a promotional website of the affiliate program of the “Tochka” Bank.
The key element of the – website is a video with the Bank’s employee that calls the customer by the name and asks to recommend the bank. Using the customer’s name creates a desired wow-effect and leaves a feeling of a personal contact, therefore the customer will be glad to follow our request and repost the info.
This mechanic works the following way:
You get redirected to a website showing a video that starts with the words “Hey, Andrey!” (to simplify let’s just imagine that you are Andrey). A lady in the video asks you to recommend the Bank to your friends. How could you possibly refuse? You click the “Share” button and on your social network account appears a message”Andrey and “Tochka” prepared a great offer for you!”.
An interested friend of yours will click the link and go the website where the same lady will explain her or him why Andrew (yes, for every customer posting the link there will be a special video) recommends “Tochka” Bank.
It is convincing, so the friend will enter his phone number and become the Bank’s customer.
So, what’s the trick?
It’s simple. The first contact of our website always happens with the Bank’s customer, so we know her or his name, email and online bank account. That’s why we are able to send her or him a link to the personalized page by email or by message in the online bank.
We shot more than 30 videos (like “Hey, Andrey!”) for each unique name of the Bank’s customer and the same number of videos for their referral links (like “Andrey and “Tochka” prepared a great offer for you!”).
The cherry on top of that is the voice of the Bank’s employee. We did our best to find a tender but confident female voice. The voice that will softly persuade the customer to share the link. And we chose the voice-over actress Tatyana Shitova, who dubs Scarlett Johansson and voiced Yandex voice bot.
_____
Проект "Привет, Андрей!" это промосайт реферальной программы банка "Точка".
Главный элемент промосайта — видео с сотрудницей банка, которая обращается к клиенту банка по имени и просит порекомендовать банк. Обращение по имени создает необходимый вау-эффект и ощущение личного контакта. Поэтому клиент с легкостью выполняет необходимое нам действие — распространение информации с помощью репоста.
Выглядит эта механика так:
Вы переходите на сайт, где видео начинается словами: «Привет, Андрей!» (представим для простоты, что вы Андрей). В ролике девушка просит порекомендовать банк друзьям.
Как можно отказать? Нажимаете «поделится», и на вашей стене в социальной сети появляется сообщение «Андрей и «Точка» подготовили для вас отличное предложение!»
Ваш друг заинтересован, переходит на страницу, и та же девушка рассказывает почему Андрей (да-да, для каждого репостнувшего автоматически подставляется новое видео) рекомендует «Точку». "Убедительно!" — друг оставляет номер телефона и становится клиентом банка.
Итак, в чем фокус?
Все просто, поскольку первое касание нашего промосайта происходит всегда с клиентом банка, то мы априори знаем его имя, email и интернет-банк. Поэтому можем отправить ссылку на персонифицированный промосайт электронным письмом или сообщением в интернет-банке.
Мы записали более 30 видео (типа "Привет, Андрей!") для каждого уникального имени клиента банка и столько же видео для их реферальных ссылок (типа «Андрей и «Точка» подготовили для вас отличное предложение!»).
Вишенка на торте этого проекта — голос, которым говорит сотрудница на видео. Мы хотели нежный, но уверенный женский голос. Именно такой сможет мягко убедить клиента поделиться ссылкой. В итоге остановились на актрисе озвучки Татьяне Шитовой, которая озвучивает Скарлетт Йохансен и впоследствии подарила свой голос боту Яндекса.
Скриншоты