Vk.com is the biggest social network in Russia. But it lack video content from bloggers.
Users leave vk.com to watch videos on YouTube
The task - to create exclusive vk.com videos to hook audience on binge watching and create new opportunity for the whole social network. Audience is broad so we need something specialю
Idea - we created unique late night show with Mikhail Shatz (older audience opinion leader) and Danila Poperechniy (younger audience) with different stars guests.
As a result we received a huge positive feedback from viewers (30 000 000 views) and 30 free publications in media.
Прочая информация о кейсе
Во ВКонтакте недостает авторского блогерского контента. Пользователи общаются во ВКонтакте, но всегда уходят за видеоконтентом на YouTube. Задача – создать релевантный видеоконтент эксклюзивно для ВКонтакте, который бы привлек как аудиторию видео блогеров, так и более возрастную.
Решение: Мы создали уникальное вечернее шоу с Михаилом Шацем, Данилой Поперечным и приглашенным звездными гостями.
Видео
Tweet
Share
Share
Золото
• Лучшее медиа / СМИ в Social Media
Tagline Awards 2018
Серебро
• Лучшая вирусная кампания
Tagline Awards 2018
Шорт-лист
• Лучшая кампания
Tagline Awards 2018
Дата запуска
1 ноября 2017 года
Ориентировочный бюджет
10 000 000 ₽
Авторы
Re:evolution (агентство)
Иван Сиденко
Роман Брызгалов
Валентин Васильев