Собрано средств – более 1,5 миллиона рублей и каждый день цифра растет (лайв вечный как и стриминг)
Выходов в СМИ – 70
OTS 230 000 000
Просмотров и прослушиваний – более 15 000 000
PR value 235 000 USD
Funds raised - more than 1.5 million rubles and every day the figure is growing (live is eternal as well as streaming)
Media outlets - 70
OTS 230,000,000
Views and auditions - over 15,000,000
PR value 235,000 USD
Бизнес-задача и ее решение
Популярный певец Дельфин создал для нас песню, вокруг которой мы построили весь проект. Главной частью проекта стал вечный digital-памятник. Это бесконечный live-клип, который с помощью нейросети каждые 3 минуты добавляет в лайв-клип имена погибших врачей, призывая отправлять пожертвования. Мы верим, что клип как вечный огонь будет вечно напоминать нам о подвиге героев. В клипе медицинские работники сравниваются с космонавтами по масштабам своего подвига. Вторая часть проекта – созданные по специальной технологии пластинки. В Советском Союзе существовала техника записи «на костях» рентгена – так бутлегеры (диссиденты) передавали друг другу запрещенные западные хиты. Нам пришлось по чертежам и схемам восстановить эту схему, так как оригинального оборудования банально не осталось. Мы напечатали винил «на легких», символизируя запрещенную правду, которая вырвалась наружу. Винил, ограниченным тиражом отправили в СМИ и на аукцион для сбора средств врачам.
Сама песня стала сбором средств – все деньги от стриминга так же отправились в фонд.
Наш проект подхватили СМИ – 65 публикаций от Forbes до Vogue – везде, кроме государственных изданий и каналов. Наша песня стала лидером хит-парадов всех стриминговых платформ, а люди начали создавать арт в соцсетях в память о врачах, прикладывая наш трек. Каждые 15 минут в России появляется новый подобный пост.
Никто не может замолчать правду, особенно когда речь идет о героях в белых халатах.
The popular singer Dolphin wrote a song for us around which we built the whole project. The eternal digital monument has become the main part of the project. This is an endless live clip, which, using a neural network, adds the names of the dead doctors to the live clip every 3 minutes, and urges to send donations. We believe that the clip, like an eternal flame, will forever remind us of the heroes' feats. In the video, medical workers are compared with astronauts in the scale of their feats. As a symbol of the forbidden truth that burst out, we recorded Dolphin's single on records created using a unique technology: once in the Soviet Union there was a recording technique called “on the bones” using often used X-rays - this is how dissidents passed forbidden Western hits to each other. We restored this scheme according to the drawings and diagrams, since the original equipment was too old. We printed the vinyl “on the lungs”, symbolizing the forbidden truth bursting out and sent it in a limited edition to the media and to an auction, the proceeds from which went to a fund to help families of doctors. The single itself also became a fundraiser - all the money from streaming went to the fund.
Our project was picked up by the media - 65 publications from Forbes to Vogue - everywhere, except for state publications and channels. Our song was on the top of the charts of all streaming platforms, and people began to create art in social networks in memory of doctors, attaching our track. Every 15 minutes a new similar post appears in Russia.
No one can hide the truth, especially about heroes in white coats.
There were 2 target audiences for this campaign. First, we approached media and bloggers with unusual X-Ray vinyls and with live experiential video – digital video streaming on YouTube. Second, when PR-campaign started off we announced song release and additional music video. It was first Russian song and multichannel video experience so common people shared our message in social media mourning fallen medics. As a main part of our fundraising we launched charity auction with our X-Ray vinyls but also it was a song which streaming hugely contributed to total amount of raised funds. Our music ambassador gave a several interviews and called for help to deliver message. We generated huge buzz in social media – there is a UGC/art post every 15 minutes in Russia from all over the country.
Прочая информация о кейсе
С 2020 года в России существует закон об уголовной ответственности за распространение “fake” news о COVID-19. На практике это означает, что власти не признают большую часть погибших врачей, чтобы занизить статистику. Их семьи остаются без денег и без кормильца.
Совместно с фондом vblagodarnost мы решили исправить несправедливость и решить 2 задачи – увековечить память врачей, непризнанных государством героев (рассказав их имена) и собрать для их семей финансовую помощь.
The project is dedicated to raising funds for the families of the deceased doctors and remembering by saying their names out loud (in Russia, public discussion of this is a criminal offence ), the well-known singer Dolphin acted as the fund's lawyer - by streaming videos with the names of doctors repeated forever, by streaming songs and selling of bootleg records, we covered the issue all over the country and even outside its borders
Since 2020, Russia has a law criminalizing the dissemination of “fake” news about COVID-19. In practice, this means that the authorities do not recognize most of the doctors who died from COVID in order to underestimate the impact of the pandemic . Their families are left without money and often without a breadwinner.
Together with the vblagodarnost foundation, we decided to address the injustice and solve 2 tasks - to perpetuate the memory of doctors, heroes unrecognized by the state (by telling their names) and to raise funds for financial assistance for their families.
• Budget - 1.5 million rubles, including filming and live promo
Скриншоты
Видео
Tweet
Share
Share
Золото
• Лучшая PR-кампания
• Лучший социальный проект
• Лучшая кампания / креатив
Tagline Awards 2020–2021
Серебро
• Лучший некоммерческий проект
• Лучшее видео
• Лучшая музыка / саунд-дизайн
Tagline Awards 2020–2021
Бронза
• Лучшая коллаборация компаний
• Лучшая ситуативная кампания
Иван Сиденко
Андрей Лысиков
Диана Пожаркая
Сироха Александр
Александр Кононов
Петр Антохин
Федор Лясс
Юлия Шарова
Стас Шумилкин
Виктория Емельянова
Илья Джапаридзе
Валентин Васильев
Евгений Шестилов
Максим Горохов
Андрей Трубецкой
Герасимов Алексей
Дмитрий Костяков
Денис Зерцалов