Результаты:
UGC и участники: 611
Показы ролика о доставке: 42 000 000
Охват ролика: 13 500 000
Фактический охват проекта: 18 000 000
15 705 600 — planned KPI on reach
18 000 000 — actual reach
10+ UGC's
Бизнес-задача и ее решение
Chupa Chups has a wide array of products. And among there is the sophisticated sweet and sour marmalade… which should be making more waves than it does right now.
Goals:
Raise the sales of Chupa Chups marmalade
Maintain and develop the communication platform of the brand
Fun without limitations no matter your age, a carefree attitude and love for life – that's what’s important to Chupa Chups. The brand broadcasts its values on all platforms, global and local. And these are the values we should uphold.
Be careful!
The mechanics must be simple, but not too much – we need to get the attention of zoomers spoiled by digital convenience and yet feel comfortable for their moms.
We have an idea
They initiate the delivery. They wait for the delivery. The delivery can reach almost anyone and anywhere. Most important, the delivery is centered on the product.
How do we make it even more desirable? How about changing the way you receive your delivery?
Why should this work? Because the value of receiving a prize isn’t just in its content or the victory. It is also about the great emotions. Which is where the love for the product and brand loyalty comes from.
Going to the movies with Eva Miller or a ride on the chupamousine before the eyes of your classmates – moments like these are priceless.
We just need to give this activity a great name, spice it up by a pretty jingle that one would want to sing along to and add the Chupa Chups marmalade.
Maramalade delivery methods:
Delivery by a cute puppy
Delivery via chupamousine
Delivery by a blogger + going to the movies together
Prank delivery (top secret!)
Delivery by a folk choir
План действий
1
Announce the launch of Chupa Fun Delivery on social media
2
Call to take part in the giveaway through influencers (Eva Miller, Dasha Martianova and other awesome influencers)
3
Publish a memorable promo video
4
Initiate seedings of promo videos on YouTube and Instagram
Call on users to use our delivery through social media
У Chupa Chups достаточно широкий ассортимент продуктов. И среди них есть он: роскошный кисло-сладкий мармелад… о котором точно должно знать больше людей, чем сейчас
Задачи:
Вырастить долю мармелада Chupa Chups
Поддержать и раскрыть коммуникационную платформу бренда
Веселье вне возраста и рамок, непосредственность и жизнелюбие — вот, что важно Chupa Chups. Свои ценности бренд транслирует на всех площадках, как глобальных, так и локальных. И этих ценностей должны придерживаться мы.
Осторожно!
Механика должна быть простой, но при этом не слишком: чтобы заинтересовать избалованных диджитал-изысками зетов и при этом не отпугнуть их мам.
Есть идея
Доставку инициируют. Доставку ждут. Доставка может приехать практически куда угодно — и к кому угодно. А главное, в центре внимания любой доставки — всегда продукт.
Как сделать его еще более желанным? Изменить сам процесс получения заказа, например!
Почему это должно сработать? Потому что ценность всех призов — не только в продукте или факте выигрыша, а в сильных эмоциях. Из которых вырастает любовь к продукту и лояльность к бренду.
Пойти в кино с Евой Миллер или сесть в чупамузин на глазах у ошарашенных одноклассников: такие моменты дорогого стоят.
Осталось дать активации звучное имя, присыпать сочным джинглом — ну знаете, чтобы напевать хотелось — и добавить мармеладки Chupa Chups.
Способы доставки мармелада:
— Доставка милейшим псом
— Доставка чупа-лимузином
— Доставка блогером и совместный поход в кино
— Пранк-доставка (совершенно секретно!)
— Доставка хором народной песни
План действий
1
Анонсируем запуск Чупа Фан Деливери в соцсетях
2
Призываем к участию в конкурсе через инфлюенсеров (Ева Миллер, Даша Мартьянова и другие классные инлюенсеры)
3
Публикуем запоминающийся промо-ролик
4
Инициируем посевы промо-видео на Youtube и в Instagram
Призываем пользователей звать нашу доставку через соцсети
Прочая информация о кейсе
In order to feed the marmalade to the zoomers and develop the communication platform of the Chupa Chups brand, we have decided to launch the world’s first ever candy delivery – Chupa Fun Delivery.
Methods of delivery:
Delivery by a cute puppy
Delivery via chupamousine
Delivery by a blogger + going to the movies together
Prank delivery (top secret!)
Delivery by a folk choir
Чтобы накормить зетов мармеладом и раскрыть коммуникационную платформу бренда Chupa Chups, мы решили запустить первую в мире доставку сладостей — Чупа Фан Деливери.
Способы доставки:
— Доставка милейшим псом
— Доставка чупа-лимузином
— Доставка блогером и совместный поход в кино
— Пранк-доставка
— Доставка хором народной песни
Project-manager — Sergey Aleshkin
Creative group head — Yulia Kapustyan
Creative copywriter — Anastasia Astafeva
Motion-designer — Daria Yakushina
Head of design department — Ksenia Zhavoronok
Senior influence-manager — Evgeniya Roslyakova
Community-managers — Marina Lisetskaya x Anastasiya Stoyanovskaya
Creative director — Vitya Vit
Case designer — Ivan Kudryavtsev
Менеджер проекта — Сергей Алешкин
Креативный группхэд — Юлия Капустян
Креативный копирайтер — Анастасия Астафьева
Моушн-дизайнер — Дарья Якушина
Руководитель отдела дизайна — Ксения Жаворонок
Старший инфлюенс-менеджер — Евгения Рослякова
Комьюнити-менеджеры — Марина Лисецкая и Анастасия Стояновская
Креативный директор — Витя Вит
Дизайнер кейса — Иван Кудрявцев