Крупнейшая digital-премия в Европе

LEGO® CITY 2018

Заказчик: LEGO
Исполнитель: SLAVA
Share
LEGO® CITY 2018

Главное о кейсе

23,5% of players passed the game to the end. They spent on the project ~20 minutes
The web-site traffic was 61% above the plan;
Every 2nd player played the game more than once.

More than 100 unique illustrations, 6 mini-games, 30 minutes of voice acting, more than 30 3D models were prepared.

Бизнес-задача и ее решение

We launched a unique online game focusing on recruitment & retention. Kids played various mini-games, completed quests, saved LEGO® City from the volcano eruption & finally became Heroes.

More than 100 original illustrations and more than 25 3D models were created for the project.

Прочая информация о кейсе

Kids love Heroes. Kids want to be Heroes. So why not to give them this opportunity?
Everything is possible within the LEGO® City universe!

To evaluate the voice acting and text go to the project website: https://cityhero.lego.com/

Скриншоты

Видео

Share
Шорт-лист
• Лучший текст
Tagline Awards 2018

Номинации

Сайты → Промосайт / лендинг
Совершенное исполнение (Craft)
Совершенное исполнение (Craft) → Текст
Совершенное исполнение (Craft) → Иллюстрация
Совершенное исполнение (Craft) → Интерактив / анимация / баннеры

Дата запуска

26 января 2018 года

Авторы

LEGO® Russia & SLAVA team:
Ксения Макаренко, Александра Асташева, Моисеев Михаил, Алексей Щепоткин, Рощупкин Антон, Константин Костов, Алексей Сергеев, Виктор Петровичев, Николай Старостин, Дарья Федорова, Сергей Симов.

Ссылки

cityhero.lego.com