Подавайте работы до 21 января (вт)11 000 Р,
с 22 января (ср)14 000 Р
Церемония награждения
5 декабря 2025
Крупнейшая digital-премия в Европе

Renault Online ShowRoom

Заказчик: Renault
Исполнитель: SLAVA
Share
Renault Online ShowRoom

Главное о кейсе

Integration with number of different data sources and IT systems,
128 dealers connected to the system,
7000+ SKU (cars and accessories) available to purchase,
+40% cars sold (10 months of 2018 vs. previous period) through the Online Showroom. Total orders about 25,000 cars,
Preorder conversion rate to sales +28% vs. other leads at renault.ru,
161 orders — daily record,
5 orders — minute record.

1 282 645 Users visit Renault Showroom with 12.29% Bounce Rate and 2 minutes Avg. Session Duration.

Бизнес-задача и ее решение

Presently, after 10 months of work, Renault Online Showroom has a wide range of functions including:
— Sale of new cars (dealer and central stock),
— Sale of accessories and financial products,
— Promotional and marketing modules,
— Control over data (dealers, transactions, SKU, etc.) in real time,
— Two-sided API to easily integrate with any data source,
— Unit test,
— Complete logging system, high level of data security and Full compliance with the Renault guidelines.

Moreover, in 2018 we add our project to the Renault dealers websites and special-placements in media.

Прочая информация о кейсе

Renault the first brand in the automotive category that launched the fully-featured e-commerce platform. In 2018 the project focuses on integration with internal Renault IT systems, dealer sites, selling accessories and improving user experience to increase conversions to make purchases.

Attention: If you want to buy a car... or just test how our project works press "Посмотреть наличие" under the card of the model of interest at https://www.renault.ru/vehicles/online-showroom.html

Скриншоты

Share
Бронза
• Лучшее использование eCRM
Tagline Awards 2018

Номинации

Сайты → Ритейл и e-commerce
Сайты → Разработка и интеграция
Сайты → Сайт-сервис
Performance marketing
Performance marketing → Использование eCRM

Дата запуска

1 января 2018 года

Авторы

Михаил Моисеев, Антон Рощупкин, Юля Лесь, Константин Костов, Алексей Щепоткин, Владимир Пятницкий, Сергей Мирзоев, Сергей Тищенко, Людмила Рыбакова, Виктор Андреков, Александр Смирнов, Дмитрий Косоруков

Ссылки

renault.ru
Крупнейший digital-конкурс в Европе
Подавайте работы до 21 января (вт)11 000 Р,
с 22 января (ср)14 000 Р
Подать работу Выбрать номинации Рекламные опции