Крупнейшая digital-премия в Европе

Разработка брендинга и сайта для конференции «Байкал Диджитал Дэйз — 2019»

Заказчик: ADICT (ex: Студия 38)
Исполнитель: ADICT
Share
Разработка брендинга и сайта для конференции «Байкал Диджитал Дэйз — 2019»

Главное о кейсе

Более 5 000 уникальных посетителей сайта с момента запуска (с 8 августа по 13 сентября)
15% показатель отказов
Более 3 минут — столько в среднем посетители проводили на сайте
Главное
Более 700 участников в день конференции.

Бизнес-задача и ее решение

Создание запоминающейся и привлекательной айдентики для ежегодного мероприятия.

Наше мероприятие проходило в Доме культуры «Орбита», построенном еще в Советском союзе. Эстетику площадки мы решили придать всей конференции.

В основе концепции стилистики конференции лежит сочетание двух направлений — ретрофутуризм и советский дизайн.

Прочая информация о кейсе

Baikal Digital Days 2019 - ADICT and Tagline Conference on Internet Business and Product Development.
Our event was held in the Orbita Culture House, which was built in the Soviet Union. We decided to add aesthetics to the entire conference.

The concept of the conference’s stylistics is based on a combination of two areas - retro-futurism and Soviet design.

Choosing a font, we were based on Soviet poster aesthetics. The one who often still lives in old recreation centers. As a result, we settled on Gosha Sans: a chopped font with a poster grid at the base and trendy variable styles.


The font formed the basis of the logo. We deliberately used the Cyrillic name to strengthen the reception from the use of the poster style and play a little with the postirronium, which the audience of the IT loves so much.


In the interior of the Orbita Palace of Culture there are classic colors of gray concrete and marble, which were so loved in Soviet times. To emphasize the day of the conference, we took as a basis the most vivid and contrasting colors.
The choice was perfect: the identity turned out to be memorable and did not leave anyone indifferent.

To support the concept of poster aesthetics, we used collage illustrations on computer and space themes and images with elements of the Soviet era. So we gave the lamp an identity, balanced bright colors and played on notes of nostalgia in advertising materials.

When playing with collages and bright colors, you often face the problem of accenting. To solve this problem, we worked out patterns, which also became a system for building layouts.


Скриншоты

Share
Серебро
• Лучшее мероприятие агентства
• Открытие года
Tagline Awards 2019

Дата запуска

5 августа 2019 года

Ориентировочный бюджет

800 000 ₽

Авторы

Арт-директор: Алина Остапчук
Дизайнер: Кирилл Ерёмин, Людмила Тележкина
Копирайтер: Александр Кулешов
Разработчики: Дмитрий Орлов, Сергей Лутов, Максим Бугай

Номинации

Сайты
Сайты → Промосайт / лендинг
Сайты → Мероприятия
Совершенное исполнение (Craft)
Совершенное исполнение (Craft) → Лучший дизайн
«Сапожник с сапогами»
«Сапожник с сапогами» → Дизайн
«Сапожник с сапогами» → Мероприятие
«Сапожник с сапогами» → Открытие года

Ссылки

baikaldigitaldays.ru
До 17:59 Мск 7 мая (вт) заполняйте все три Анкеты (1, 2, 3) для попадания в продакшн-рейтинги Тэглайна

31 мая Церемония награждения и конференция об управлении

Не забывайте про аудит и консалтинг