Главное о кейсе
РЕЗУЛЬТАТЫ
Количество соискателей, справившихся с заданием: 48.
Количество участников в шорт-листе: 6.
Идеальный ассистент: Ксюша
РЕКЛАМНОЕ ПРОДВИЖЕНИЕ
Instagram:
14 163 показа
106 кликов
10 145 — охват
0,7% — средний CTR
VK
22 951 показ
191 клик
20 367 — охват
0,8% — средний CTR
High-quality participants: 48
Short-listed: 6
Perfect candidate: 1
PROMOTION
Vkontakte: 22 951 posts, 191 click, reach 20 367, average CTR — 0,8%
Instagram: 14 163 posts, 106 clicks, reach 10 145, average CTR — 0,7%
Бизнес-задача и ее решение
ПРОБЛЕМА
Вначале мы пытались найти ассистента по привычной схеме, разместив объявления на специализированных сайтах. Указали основные требования к кандидату: ответственность, внимательность, коммуникабельность, креативность, горячее желание стать гуру SMM. Только за одну неделю пришло несколько сотен откликов, и мы поняли, что формат классических собеседований в данном случае не лучший вариант: долго и трудоемко для нашего HR-менеджера, скучно — для соискателя.
РЕШЕНИЕ
Чтобы найти ассистента, который будет чувствовать себя в SMM-отделе, как рыба в воде, мы объявили конкурс в Instagram и Facebook и предложили участникам выполнить творческое задание, а именно — разработать SMM-стратегию для известного бренда продуктов быстрого приготовления. По условиям конкурса участники, попавшие в финал, должны были представить и защитить работу перед «клиентом», в роли которого выступало жюри.
OBJECTIVES
Attracting the right job candidates to apply and discouraging all the rest from applying.
Building a strong employer brand and targeting passive candidates.
CONTEXT
To fill the position of SMM assistant, we first advertised the vacancy across different career webistes and social media. We stated the basic requirements: responsibility, good attention span, great social skills, creative mind, willingness to grow into a SMM guru.
In just one week we got hundreds of responses which made it clear that traditional tactics don’t work – best candidates wouldn’t respond. At some point we decided to launch an out-of-the-box creative recruitment campaign to expand the candidate reach and find rare hidden gems.
SOLUTION
We announced a contest on social media and invited candidates to work out a SMM strategy for a popular brand of instant noodles. According to the contest rules, the finalists were to meet our team and present their strategies in person. The winner would be invited to fill the vacancy at Upside.
The contest allowed to interact in a unique way with the candidates and evaluate their talent, attitude and skills, including.
- Creativity.
- Strategic thinking.
- Understanding marketing and advertising essentials.
- Emotional intelligence.
- Skills of self-presentation.
- Responsibility and time-management.
REALISATION
The contest consisted of 3 phases:
Phase 1: Promotion on social media by means of advertising and influencer seeding;
Introduction of a campaign-based landing page;
Reposts and UGC generated by the contest participants;
Influencer seeding: announcements made by the friendly digital influencers.
Phase 2: admission of works and short-listing.
Phase 3 : personal meetings and presentations.
CONDITIONS OF THE CONTEST
Additional deliverables:
- Design concept for the brand’s Instagram profile.
- Tone of voice for the social media community management.
As a starting point the contestants were asked to answer a few questions.
Прочая информация о кейсе
Полная информация по кейсу на сайте Upside:
https://upside.pro/cases/upside-smm.html
Найти толкового ассистента в SMM-отдел, который легко вольется в команду и захочет развиваться и расти вместе с агентством. Привлечь внимание молодых специалистов и повысить узнаваемость агентства на рынке коммуникационных и рекламных услуг.
Upside’s social media recruitment challenge
How we managed to fill the position of SMM assistant with a great candidate
Скриншоты