Крупнейшая digital-премия в Европе

Renault online Showroom

Заказчик: Renault Russia
Исполнитель: SLAVA
Share
Renault online Showroom

Главное о кейсе

8000+ sales, 10% of all Renault sales, the first ever platform to sell new cars online.

Бизнес-задача и ее решение

Became a pioneer of online car selling through unexpected technology boost.

Прочая информация о кейсе

Renault Kaptur was aimed at Millenials. Millenials don’t trust traditional advertising and buy everything online. So instead of an ad, we created a new sales channel. In 2016 we launched the Online Showroom. The first-ever platform to sell new cars online. The online showroom was not only a new sales channel but a great way to show that Renault is a cutting-edge, innovative brand. A new sales tool became the core of communication for the launch of a new model. One year after launch Renault offers 5000+ unique car complectations and has brought 8000+ sales that - 10% of all Renault sales for the same period.
Want to buy new Renault KAPTUR? Easily on https://www.renault.ru/vehicles/range/kaptur/showroom.html?c020_model=HAH

Скриншоты

Видео

Share
Серебро
Лучшее использование eCRM
Tagline Awards 2017

Дата запуска

16 января 2017 года

Авторы

Людмила Рыбакова, Виктор Андреков, Михаил Моисеев, Антон Рощупкин, Константин Костов, Алексей Щепоткин, Владимир Пятницкий, Ксения Сергеева, Сергей Мирзоев

Ссылки

youtu.be
До 17:59 Мск 27 апреля (сб) заполняйте все три Анкеты (1, 2, 3) для попадания в продакшн-рейтинги Тэглайна

31 мая Церемония награждения и конференция об управлении

Не забывайте про аудит и консалтинг